Fredag och sportlov! 27/2

Nu är det sportlov, känns riktigt skönt måste jag säga.
Att få slippa skolan och få slippa att tänka på läxor och allt annat tråkigt som har med skolan och göra.
Just nu ligger min älskling i sängen och sover
och jag sitter här framför datorn och funderar på vad vi ska göra ikväll.
Tycker aldrig att man gör nå nu för tiden, mest bara sitter hemma.
Eller så är man på fest och super sig full, dock har jag lagt den "hobbyn" på hyllan nu och där får den gärna ligga..
Men jag känner då inte för att sitta hemma ikväll,
utan jag känner för att vara med nån :)
Fast jag vet inte riktigt med vem, nåja, det kommer jag nog på sen..

Och imorgon ska vi vara barnvakt, känns faktiskt ganska roligt tycker jag :)
Nästan så att jag längtar, fast kanske var det att ta i litegrann !
Eller så kanske inte, för jag bara älskar barn !
Låter nog kanske lite konstigt men det är faktiskt så.
Finns nog inge underbarare än småbarn som precis lärt sig gå
eller precis lårt sig sina första ord
eller kanske när dom kommit till den åldern när dom börjar förstå saker
och kommer med så roliga och gulliga kommentarer som
"Oj Elin, kolla vad tjock dendär gubben är.
Jo han är alldeles för tjock, sådär blir man om man äter för mycket med godis.
Jaha, ja men han är ju så tjock, undra om hans snopp också är sådär stor,
den kanske hänger ändå ner till fötterna!? :O"

Sa ett av mina syskonbarn på 4 år :) haha.
Ja dom har sina tankar och funderingar kring saker och ting,
och det går bara inte låtabli att skratta åt dom ibland !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0