Virriga tanter och gubbar :) 18/2

Onsdagkväll och jag känner mig inte riktigt kry. Har mått illa ändå sen jag slutade idag. Mådde bättre efter middan och tänkte att det kanske var för att jag var hungrig, men inte det. Nu mår jag lika illa igen. Hoppas bara inte att jag nu hamnar i nå magsjuka eller något liknande.
Nu börjar det vara tider för att hela släkten fyller år. Både i min och Jontes släkt. Min Bror fyller år på fredag så då ska vi väl upp till Påle gissar jag och på söndag fyller Magnus år så då blir det väl att fara upp till Vidsel.

Ja nu är det bara en dag kvar på dagverksamheten på Nyberga. Känns lite tråkigt att lämna dom, för dom är bara för härliga! haha :) Nog kan man bli lite less dom ibland eftersom att alla är dementa och därmed inte minns så mycket och vissa är rent av omöljiga att föra en konvensation med. Som igår till exempel skulle jag prata med en av tanterna som är väldigt dement. och ungefär såhär var våran såkallade "konvensation"
- Jag: Ja nog är det kallt ute.
- Hon: Jo men de är tur att hemtjänsten duschar mig.
- Jag: Jo nog är det ju bra att dom gör de, så du blir ren och fin.
- Hon: Jå men vantarna är ju så kalla förstår du.
- Jag: Jaha, dom är de, men dom ser ju varma och sköna ut.
- Hon: Nä de är ju karln min som skottar gården. Och så är det ju så mycket löv ute nu.
- Jag: Jå men de syns ju inte för snön.
- Hon: Nä men du vet att jackan min är ju nu några år.

Ja ni förstår hur det var att försöka prata med hon. Satt sådär i ungefär en halvtimma, höll på bli lite knäpp men men ..
Sen är dom ju så härliga också vissa av dom, en hon sitter och vaggar på stolen eller sjunger högt och tydligt och står och dansar med sin rullator i princip, mendan nån annan sitter och berättar hur kul det är att jobba med domhär äldre människorna som behöver hjälp och att det då är bra att hon finns så hon kan hjälpa dom ( men som sagt, hon är ju en av dom äldre, inte någon som jobbar där, men det tror hon! ) haha :) och sen är det mycket annat kul också.

Nåja, nu ska jag ladda ner nå musik och sen sova ett tag.
Hej så länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0