Första advent! 27/11

Jaha då var det redan söndag igen!
Första advent dessutom..
Och ja, om jag ska vara ärlig så har jag
då inte tagit fram en enda julpinal ännu!
Vet heller inte om jag kommer ta fram just nu,
kanske nån julstjärna och en tomte eller nå!
Men jag är inte alls mycket för julen.
Julmaten är ju underbar, och julklappar är
ju inte heller helt fel, sen att träffa släkten
och umgås med dem, även de ett plus.
Men allt runt ikring är inte riktigt nå för mig!

Oj så skönt, är ledig imorgon och då ska jag sova!
Sen ska jag ta och storstäda här hemma..
Sen kanske ta en kaffe med någon om det är nån
som är sugen på de!



Ja, jag måste ju bara påpeka att denna by är ju helt sjuk!
Visst, jag bor ju här och har ännu inga planer på
att flytta härifrån! Men den är ändå helt jävla sjuk!
Människorna, ryktena och lögnerna, vars fasen
kommer allt ifrån!
Ibland kan jag få mig många goda skratt,
men ibland kan de också göra mig förbannad och less.
Just nu är jag nog mest less..
Till en viss del kan det vara kul, men när det
är hela tiden och av alla man träffar,
då blir det lite väl mycket!



/ Elin Johansson ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0