Svart, kanske grått, blev blått inte grått! Sen brunt... Ja ni får läsa! 12/5

Kvällen har jag tillbringat hos Ellen och Oskar!
Ellen har varit så snäll och hjälpt mig med mitt katastrofala hår!
Hör här:

Som sagt, jag slingade ju håret ljust!
Sen var min tanke att färga underhåret och underluggen svart!
Sagt och gjort, färgen var i och det var dags att skölja ur det!
Jag försökte vara noga med att de svarta inte skulle hamna i de
blonda.. Med tanke på att det då kan bli grått!
Men till min förskräckelse ser jag att vattnet är blålila!!
Ser i spegeln vi har i duschkabinen att det som skulle vara svart,
var blåsvart! Vilket medförde att de blonda fick blått i sig,
det kom bara mer och mer, jag försökte gnugga bort det med shampoo,
men ju mer jag gnuggade, desto mer färg släppte!
Slutade med att allt hår framtill var blått!

Så vad skulle jag göra ?

Jag fick fara på Konsum igen... Köpa slingmedel och en hårfärg (brunt)
Blekte upp de blåsvarta + de blåa och sen i med en brun...

Känns väl inte så kul att jag är brun igen när jag hade fått de så ljust!
Men efter ett tag är jag nog det igen skulle jag tro!
Men nu måste mitt hår få vila känner jag!


Och än en gång Ellen, tack så mycket för hjälpen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0