I min kaotiska värld! 2/12

Kanske jag ska försöka mig på ett inlägg nu i alla fall..
Tiden finns inte riktigt för att jag ska skriva här.
Just nu är det fullt upp, det är skola, läxor (massor av sådana),
hushållet, vänner, lucia.. Ja hur som helst så är det mycket..
Känner att det börjar ta lite stryk på min hjärna.
Lite kaotiskt kan de bli ibland, vet aldrig vart jag lagt saker och
ting och sen några dagar senare kan jag hitta dem på de
mest konstiga ställena.
Exempel: hårfönen i städskåpet, möjlkpaketet i garderoben,
oboypulvret i kylen... Och ja det fungerar inte riktigt för mig just nu!


Nåja, igår vad Jag och Jonte hos Ellen och Oskar. Där åt vi middag, blev pasta
med bacon och champinjonsås smaksatt med lite vitlök och annat!
Gott var det, jag åt tills jag nästan sprängdes tror jag! :)

Idag blir det nog lugna puckar, kanske ska klippa Jonte senare ikväll,
men jag tror att han ska hålla på med bilen en hel del, vore ju
skönt om den kunde bli iordning!

Det har ni ju inte hört, den pajjade ju förra veckan när han var och jobbade.
Jag hade varit hos Ellen och skulle hem, när jag startar bilen så var jag
som vanligt tankspridd och höll inte nere kopplingen med 1:ans växel i,
den startade alltså med startmotorn och bilen hoppade fram.
Under hoppet så låter det "PANG".
- "Jaha, avgassmäll tänkte jag"!
- Jag la i backen och gasade, hände ingenting, bilen stod stilla och
motorn varvade. Jamen ettan då, kanske jag tar mig framåt!? Näpp samma där".
Gick in till Ellen och sa, växellådan har pajjat!
Kjell kom över, tittade på den och ringde sedan Putte, (bilmekaniker).
Han kom, la sig under bilen och sa sen, höger drivaxel är av!
Så det vara bara att gå hem i ca 20 minusgrader! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0