Ekonomiskt

Nu har jag lagt mig i sängen och funderar på endel saker.. Hur ska man få människor att förstå vissa saker. Få dom att fatta handlingar för sitt eget bästa eller inte köpa saker bara för att dom kan. Ja det är inte lätt må jag säga. Jag har försökt, det kan jag säga. Men som vanligt så är det ingen som vill lyssna.. Trots att dom klagar i andra stunden på deras ekonomi, att dom inte har råd att göra någonting eller köpa någonting. Visst, jag kan också ha de ont om pengar men då går jag inte i nästa andetag och ska snåla av andra för jag får ju helt enkelt skylla mig själv om jag har handlat upp det på onödiga grejer så som cigaretter och annat trams. Att vara beroende av saker kostar i regel pengar, men då kan man ju också försöka att vara sparsam och inte slösa allt för mycket. För att leva det kostar och det vet jag men tyvärr så är det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0