9/2 Läs mitt tidigare blogginlägg om kameran också!

Jag har så mycket jag vill säga så här kommer lite av det:

Säg inte att det är någon annans fel. För du har bara dig själv att skylla. Folk gör sina val, endel blir rätt och endel blir fel. Men för fan, öppna ögonen och inse att det var din kompis som gjorde det rätt. Inte du. Det var inte din kompis som handlade fel, utan du. Ingen annan..

Kom inte till mig om nån dag/vecka/månad/år och försök att vi ska bli bra kompisar igen. För kompisar hör av sig till varann, kompisar ställer upp och kompisar visar att den andra betyder något för en. Men ingenting av dedär har du gjort mot mig. Och det är redan försent att ändra på det.

Du har gjort dina misstag, du har tappat många vänner. Men när tålamodet tryter och din svaghet kryper fram. Försök inte att skaffa tillbaka allt du mist, för då är det redan försent. Du har redan handlat fel, du har redan gjort allt dedär som en kompis inte ska göra. Så stå ditt kast och lev med de människor du har runt dig nu.

Du har gråtit inför mig jag har tröstat dig. Duhar bett om hjälp, jag har försökt hjälpa dig. Jag har varit i samma träsk där du befinner dig nu, jag har försökt vägleda dig tillbaka till verkligheten. Men du har aldrig tagit min hand och följt den väg jag visat. Snart är det för sent. Snart sitter du fast på myren och kommer dig aldrig mer lös, du kommer bara sjunka längre och längre ner och tillslut har du nått botten.

En dag kommer du förstå. Man blir inte lyckligare av att lotsas tycka om någon. Man kan känna sig tryggare med att veta att någon tycker om en, men lyckan finner du inte på grund av någon annas lycka. Det kommer du märka den dagen du finner den rätte.

Elin Johansson
         ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0