Sjukling! 25/1

Ja de är inte ofta jag är sjuk.. Men nu är jag de,
hemma från jobbet till och med ...
Sist jag var de var ifjol, under samma månad, januari.
Men då var det magsjuka jag hade.
Nu är det visserligen bara förkylning, (snorig,
ont i halsen och lite feber), men med de jobb jag har
känns det inte som att jag vill fara och smitta
ner de gamla, dom har ju som sagt inte så bra immunförsvar!

Så jag blir hemma, och det är med en klump i magen
jag säger det! Hatar att vara hemma från jobbet!
Vill verkligen dit! Men vad tusan gör man ?
Bara vila upp sig och hoppas att jag är frisk
till nästa vecka, då blir det mer jobb!

Snart måste jag dessutom ut och handla,
jag gruvar, känner inte alls för att gå ut utanför dörren.
Men mat måste jag ju ha så oavsett om jag är sjuk
eller inte!

Kommentarer
Postat av: storasyster

Du får krya på dig ordentligt, ta det lugnt och vila. Johan får handla och sköta om dig nu när du är sjuk.

2012-01-26 @ 06:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0