Illamående, yrsel, svettning, nedsatt syn och hörsel! 6/12

Ja jag vet då inte vad som hände med mig idag ?
Hade en teori om att det kunde vara lågt blodsocker,
men verkar inte vara de, inte när jag kollar
på symptomen i alla fall!

Stod i alla fall utanför lägenheten och surrade
med Sandra och så plötsligt börjar jag må väldigt illa,
måste sedan oartigt säga "hejdå, jag måste på toaletten!"
Försökte skynda mig upp till lägenheten, började må
mer och mer illa och tänkte, nä jag hinner aldrig in.
När jag står och ska låsa upp lägenhetsdörren börjar
jag känna mig väldigt yr, nästan så att jag ska tippa omkull.
Kommer in i lägenheten, slänger av mig jackan och in på toaletten,
nu hade nästan all min hörsel försvunnit och synen den var knapp,
sätter mig sen på toaletten med en hink i knät.
Börjar svettas som en gris, blir tvungen ta av mig tröjan,
svetten bara rann. Sen börjar jag få en massa saliv i munnen,
sitter bara och spottar och spottar..
Efter ett tag är allting borta och har inte varit något mer.
Spydde ingenting utan illamåendet och allting försvann..

Så är det någon som har en aning om vad som hände med mig !?
Någon som varit med om detta ?

Kommentarer
Postat av: S

Hört talas om panikångest?

2011-12-06 @ 21:53:23
Postat av: Mj

blodtrycksfall?

2011-12-06 @ 22:11:09
Postat av: Elin

S: Jodå de har jag, men tror ju knappast att jag får det utan anledning.



Mj: Jag vet inte om det kan ha varit det, kändes som att de var betydligt värre än när man får ett blodtrycksfall.

2011-12-06 @ 22:30:55
URL: http://weeelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

av blodtrycksfall kan de bli så. Jätte obehagligt. Angående synen samt hörseln så kan de bli så precis innan man "svimmar" typ. Kan vara de i samband med sockret. Men för säkerhetens skull borde du kolla upp de.

2011-12-06 @ 23:15:56
Postat av: L.Larsson

Fick så två gånger i somras, samma som det du beskriver + att jag inte minns exakt vad som hände sen, jag ringde till vårdcentralen, dock utan resultat. "Ta en alvedon så går det över" fick jag till svar :p Men jag tror det berodde på att jag åt så huvvaligen lite + att jag jobbade som en tok. Men det var absolut inte roligt, usch! Fruktansvärt obehagligt!

2011-12-07 @ 00:39:17
URL: http://liiinneal.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fick sådär en gång.. slutade med att jag svimmade.. de konstaterade att det var ett blodrtrycksfall.. vilket kan bero på mycket.. mat, sömn, hälsa, stress, välmående etc..

2011-12-07 @ 10:48:03
Postat av: storasyster

Tycker att du ska kolla upp det OMG!! Jag känner igen det där, påminner både om blodtrycksfall, stress och sockerkänningar.

2011-12-07 @ 21:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0