Sursvett, sur gräddfil och sur mat! Fy fan säger jag bara! 2/3

Då hade man kommit hem från Piteå då efter en lång helg där!
Sitter i lägenheten och jag kan tala om att de är de värsta jag
någonsin har sett, de vidrigaste och mest äckliga jag har luktat på!
Det luktar, sur gräddfil, sur mat och sursvett!
Det är matrester lite här och var, aska fulla spisen och skräp
överallt. Verktyg i hallen, handdukar på golvet i toan!
Kläder lite överallt och ja det går inte beskriva detta alltså!

Och vet ni vad, jag skiter i att ni kallar mig ragata/surkärring
eller vad ni då har för smeknamn på mig!
För en sak är säker och det är att jag är inte de utan anledning!
Ni har aldrig provat att ens fråga mig varför jag är sur över någonting,
och skulle ni kanske ha gjort de eller börja med det så skulle ni
få svar och ni kanske skulle få en sorts förståelse till att det inte
är så konstigt! Jag har fått vara ledsen, jag kan nämna ett par
åtskilliga gånger jag har blivit sårad, nått så in i helvete!
Men ingen har brytt sig om de, det är ändå jag som får ta skit!
Att jag har varit svartsjuk och arg många gånger, det är de enda ni ser,
ni har aldrig tänkt på att det kanske finns en väldigt logisk förklaring
till det!
Lär känna mig och lyssna på det jag har att säga,
om ni fortfarande då tycker att jag gör/gjort fel, då är de en sak!
Men nu har ni aldrig ens försökt att sätta er in i min position!

Och sen, skulle ni vela komma hem till ert hem och det ser ut som
de gör nu ? Skulle ni tycka att det var trevligt ?
Det tror jag inte, jag tror nog att alla människor helst vill ha
det fint runt omkring sig!

Som sagt, nu är jag hemma och ingen törs väl komma hit nu ?
Inte sant, jag mena jag som spränger saker och skit!
Ja jag blir bara så förbannad och ledsen, att ni kan inte fatta!
Tack för allt ni gjort för mig! Det har verkligen stärk mig.. Eller nå!

Kommentarer
Postat av: Liinda - mamma till anton

ja vet vad du pratar om o ja har full förståelse, och du elin, du vet vars jag finns vännen !! <3

2010-03-02 @ 12:04:38
URL: http://livetsomungmammaa.blogg.se/
Postat av: Linneaa

Jag har också full förståelse, nu vet jag ju inte exakt vad det handlar om eller nå! Men jag känner igen mig själv i det du skriver. Jag finns här om du nu skulle vilja prata!

2010-03-02 @ 12:18:19
URL: http://linnealarssonkoistinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0