Var bara tvungen att få detta sagt! 30/8

Många gånger blir jag irriterad över saker som jag hört av andra
eller själv sett och hört! Men de flesta av dessa gånger ids jag inte yttra mig,
eftersom att det för de mesta inte angår mig..
Men ikväll är en sån kväll som jag bara känner att jag inte kan
hålla käften!
Jag kan verkligen inte förstå vad som är felet hos vissa
människor. Människor som jag kanske en gång älskat?
Vad var det som fanns då som inte finns längre,
eller var det kanske bara de att jag var blind och inte såg
något som alla andra kanske såg redan då ?
Jag vet inte om jag finner något svar i detta!

Mobbning, kränkningar, varför?

Hur folk ser ut, vare sig om personen är smal eller tjock,
mörkhyad eller albino, "för lång" eller "för kort".
Något av dessa alternativ gillar vi kanske mer eller mindre.
Men för fan, om en människa är tjock, och jag tycker det
är fult eller äckligt.. Det ger väl för fan inte mig rätten
att snacka en jävla massa skit om denna männsikan.
Får jag då förnedra personen, skriva saker på internet om
denne ?
Ska jag dag ut och dag in, påpeka eller prata om hur
ful en människa är, vad människan äter, hur människan gör,
om den motionerar eller inte... Nej!!!
För mig är detta fel fel fel..
Enligt mig har ingen rätt att vare sig kränka, förnedra och med ett
sammansatt ord, rent av mobba någon!
Så varför gör vissa det ?
För att det ger en mer självförtroende ?
Ta och tänk om ni som håller på med detta, tänk om en extra gång
och inse att ni är inte barn längre.. Ni vet bättre än såhär!
Vad ni säger till varandra, sånt som ingen annan hör!
Det skiter jag i, men snälla, mogna och bete er!



Och så detta med alla rubriker och skvaller om barn!

Många runt om mig och er också, har barn eller ska ha barn!
Själv tycker jag det är jättekul för dem, vissa blev man mer
förvånad än andra över!
Dock är det inte alla som tycker det är lika kul som jag
att folk bildar familj och verkligen älskar varandra.
För vissa andra verkar det mer handla om att jämföra sig.
"Om inte jag har hus, då ska ingen annan heller ha det,
och om någon skaffar det, då kommer jag tycka att det är helt
fel!"
Ungefär det resonemanget verkar ligga hos endel.
Samma exempel kan jag dra upp om detta med barn,
om inte jag har barn, eller om inte jag kan få barn,
då kan jag inte heller bli glad för någon annan.
Så verkar endel också resonera.
Varför kan man inte bara vara glad för någon annan.
Kan man ha det så jävla dåligt själv att man inte kan visa
någon som helst äkta glädje ?


Vänner
Vänner är någonting vi alla människor behöver för att må bra.
För mig är det inte antalet vänner som räknas utan det
är hur bra vänner man har.
Jag har få men äkta vänner..
Sen finns det dom som har många vänner, men kanske inte fullt så
äkta. Ofta kan dessa vänner leda till stora bråk och konflikter.
Det snackas en massa skit bakom varandras ryggar och man
kan helt enkelt inte lita på varandra.
Jag har människor runt omkring mig som jag inte fungerar särskilt
bra med, och detta är på grund av många olika anledningar.
Men om jag skulle tappa de äkta vänner jag har,
så skulle jag inte börja umgås med de personer jag inte fungerar
tillsammans med.
För vad skulle hända då ? Jo jag skulle gång på gång vara irriterad
på denne, jag skulle säkert ofta snacka en hel del dynga om personen.
Och varför ska jag utsätta någon för detta som förmodligen
inte gjort mig något, utan saken är bara den att vi inte passar ihop!
Och jag kan bara inte förstå varför endel är så desperata efter folk
"vänner", att de tar vem som helst, de tar till och med
människor som det sagt och skrivit så otroligt dumma saker om..
Saker som enligt mig är oförlåtliga!

Kommentarer
Postat av: Johanna

i mitt fall iallafall handlar det inte om att jag är avundsjuk eller nånting för att folk skaffar barn, jag råkar bara veta att endel skaffar barn på fel grunder, vilket jag iallafall tycker är hemskt för ett barn är värd en bra uppväxt med en familij, dom är värda att leva i ett förhållande där det är tryggt både i förhållandet och ekonomi, så mycke vet jag att som barn är det inte det minsta roligt att växa upp i en famlij som inte har det bra på dom planen. Klart att man blir glad när ens vänner skaffar barn, om dom har det bra i förhållandet så barnet får det bra.



sen måste jag bara få fråga en sak, jag vill inte vara dryg eller elak men det här med vänfrågan, du skriver att du har endel människor runt om dig som du inte fungerar så bra med, varför umgås du då med dom för som du säger blir det ju bara skitsnack och irritation i slutändan ?

För i endel fall har man inget val, om jag inte tycker om min brorsas flickvän (vi tar det som exempel) så måste jag ju ändå umgås med henne till en viss grad för att hon är i min släkt nu, hur tänker du att man gör då? För man kan inte vara otrevlig och inte fara och hälsa på för det är trots allt i släkten ?! jag är bara intresserad av att höra vad du anser ?!

2010-08-31 @ 12:18:05
URL: http://johannaastenvall.blogg.se/
Postat av: ullis

bra skrivet Elin.. Håller fullkomligt med dig. Det finns alldeles för mycket falskhet, och folk vänder kappan efter vinden för att dom är rädd att stå själv. Sen skitsnacket för att höja deras egen "status" och sänka någon annans.

2010-09-01 @ 09:09:21
URL: http://ulliiiss.blogg.se/
Postat av: storasyster igen!

säger bara - man ska bara umgås med de som ger en någonting tillbaka,,, man kan inte bara ge och ge utan att få någonting tillbaka- det suger musten ur en!



Sen ang familjefrågan, håller jag med i det du skriver Elin, men jag håller också med Johanna. Men som sagt var- det finns de som levt ihop i 10 år och har ordnad ekonomi som får barn och sedan separerar,, man kan inte veta, för alla barn som föds skull hoppas jag bara att deras föräldrar tänker efter noga på vad de kan ge sina barn, och inte handlar det om att ge dyra saker, kärlek har alla att ge och det är vad barn behöver mest av allt<3

2010-09-01 @ 18:41:12
Postat av: Elin

Storasyster:

Absolut! Jag skrev till Johanna ungefär som det du skriver. Att i alla fall enligt mig så är det inte pengarna som gör att en familj är lycklig, utan det är kärleken som finns i famlijen! En familj med mycket pengar, men lite kärlek och lite tid för sitt barn, är enligt mig mycket värre, än en familj med lite pengar, men enorm kärlek och omtanke till varandra! :)

2010-09-01 @ 21:15:48
URL: http://weeelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0