Sammanfattning och bilder av semestern! 19/8

Okej syster, här ska du få dig en uppdatering, en kort
sammanfattning av vår semester i Södra Sverige! :)

Vi for från Älvsbyn ca 02.00, natten mot tisdag 10/8.
Bilresan påväg ner till Norrköping gjorde vi i ett svep,
och min älskade var så duktig och körde hela vägen
eftersom att jag ännu inte har något körkort!
Några stopp gjorde vi längst vägen, Piteå, Sundsvall
och Nyköping, för att stilla hungern i våra magar!

Ca 15.00 var vi framme vid hotellet, Best Western Princess Hotel,
Vi gick in och jag skulle betala för att checka in, hade förbokat
via internet en vecka innan..
När jag säger mitt namn och lämnar fram bekräftelsen jag skrev ut
finns det ingen bokning i mitt namn..!?
Efter mycket om och men så fick vi ett rum till samma pris
som stod på internet.
Vi tog våra väskor och gick upp på vårt rum, fint var det..
Och mysigt, första gången vi sov på hotell tillsammans!
Senare på kvällen tog i en promenad och kollade oss runt
i den mysiga staden. Sen la vi oss i sängen och mös på tills vi
somnade, vilket gick ganska fort!
Åt hotellfrukost på morgon, mycket gott och for sedan vidare!
Kolmården var nu vårt nästa mål!

Tog inte så länge att köra dit och fint väder fick vi..
Allt var bra på djurparken, det enda minuset var att allting
kostade nu, särsklid avgift för, djurparken, delfinshow, tropicariumet,
safarin och ja, allting! Men annars var det toppen, dock var djuren
slöa i värmen..
Efter detta väntade ännumer bilfärd för oss, mot Överlida bar det nu,
en bit ifrån Ullared, Sydväst om Jönköping ? Om jag inte minns fel.

Där hade vi också bokat hotell, dock inte alls samma höga klass som
på det förra, men absolut, det dög.
På kvällen blev vi hungriga och for till Älvsered för att äta,
där fanns en vägkrog, Mandy's Diner, websida finns
http://www.mandysdiner.se/
Den coolaste vägkrogen måste jag säga, rockabilly/raggartema!
Och dessutom så var maten också toppen!

Och så blev det torsdag och vi stiger upp tidigt på morgonen,
äter hotellfrukost och far sedan mot Ullared.
Där går vi runt och tittar och plockar på oss en hel del,
är där någon timma och går sedan till kassan för att betala..
Och där fanns det inte bara en kassa ska jag tala om,
nä ungefär 50 kassor fanns det..

Sedan for vi uppåt, vi körde ändå till en liten by i Askersund,
Längst upp på Vättern. Där hyrde vi en liten söt stuga som vi sov
i till fredag. På kvällen satt vi på stranden och tittade ut över den
gigantiskt långa sjön!

Kring 8 fredagmorgon började vår resa hemåt, stannade till i
Västerås där jag fick springa in på IKEA, Jonte orkade inte
gå in så han satt och väntade i bilen.
Efter min joggingrunda på IKEA drog vi oss länge upp i landet.
Nästa stopp blev hos några "släktingar". Lisa och Martins
farföräldrar. Där satt vi från 14.00 till ca 21.00.
Blev bjudna på middag. Trevligt var det, det tackar vi för! :)
Sen var Norbotten, Älvsbyn, vår lilla hemby nästa mål!

Bilen gick hela natten och morgonen och ca 08.30 var vi hemma!
Hemma i vår säng, oj så skönt faktiskt!

Men vad är det inte man säger, Borta bra men hemma bäst!?
Jo så är det faktiskt! :)
Men semestern var underbar och det är inte någoting som
varken jag eller J ångrar det minsta!



Best Western Princess Hotel


Vid Högakusten bron











Kommentarer
Postat av: storasyster

åh vad kul att få ta del av eran tripp, bra skrivet Elin och jätte fina bilder, gillar speciellt den där ormens huvud är centrerat// låter som att ni haft det underbart- härligt att höra. Kram L

2010-08-19 @ 22:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0