De var inte jag som snackade skit, de var du! 23/5

Var de inte du som hatade folk som ljuger,
var de inte du som alltid sa att du kunde stå för dina handlingar
och stå för de du sagt?
Var de inte så du sa? Och ja, jag trodde faktiskt på de.
Men nu är de då bevisat, du är precis som dom flesta andra här i byn.
Du vänder på sanningen, du får de att låta som att de är någon annans "fel"
när det i själva verket är ditt eget.
För de var inte du som skrev till mig och sa att du var less mitt skitsnack,
de var precis tvärt om, de var jag som skrev till dig. De var jag som skrev att jag
inte orkade sitta dag ut och dag in och lyssna på ditt skitsnack om ..... .
De var inte du som tog upp vad du var less, de var jag.
De var du som hade gjort fel denna gång.
Jo just ja, en sak som du sagt var ju sant, för du sa ju faktiskt att du inte orkade
sitta dag ut och dag in i din lägenhet och vänta på att
Jonte skulle göra någonting annat.
Men saken är den, att jag gjorde vad jag ville, jag var med mina kompisar
när jag villeoch Jonte var inte alls tvungen att vara
borta för att jag skulle kunna göra något.
Visst, ibland ville jag vara hemma med han när han var hemma,
men så ska de väl ändå varai ett förhållande. I alla fall enligt mig.

Och jag hoppas för guds skull att du ändrat dig, inte för att jag tror de.
Men jag hoppas att du slutat snacka en jävla massa skit om de kompisar
du har nu.. Om de är dina kompisar, är de ett bevis på att du tycker om dom.
Och tycker man om någon, så snackar man inte en jävla massa skit om dom
när dom inte är med.

..... Jag nämner inte namnet på den person du snackade skit om när vi var vänner,
för om den undrar de så kan den fråga dig de, och då hoppas jag du kan stå för de.
Jag ska inte vara någon skvallerkärring.
För de du gjort, dina fel och dina misstag, de är din sak. Inte min.
Hoppas du kan stå för saker och ting nu.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Elin, har jag någonsin påstått att det var jag som sa att jag var less ? nej inte det, folk har frågat mig varför vi inte umgås längre och jag har bara sagt att det har inte dom med att göra och vill dom veta får dom lov att fråga dig.. Om du väljer att tro på det eller inte är helt upp till dig, och där med att snacka skit, tänk efter vilka du själv umgås med.. Jag vill inte bråka med dig, jag vill bara förklara att jag har inte sagt ett enda ljud om nånting som har med oss att göra, det enda jag har sagt var att vi gled ifrån varandra mer och mer och tillslut blev du less på att jag snackade så mycke skit om mina vänner tydligen..

2009-05-24 @ 15:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0