Att man knappt kan öppna käften till sin bästa kompis 9/3

Jag tycker faktiskt att vissa av mina så kallade föredetta kompisar verkar ha mognat till sig
eller börjat tänka på ett annat sätt.
Dom verkar inse nu hur man beter sig mot folk i sin omgivning.
Att man inte kan vara för utstickande för att passa in i särskilda gäng,
att man inte kan säga vad som helst
och inte heller agera hur som helst.
Men vissa, ja dom är kvar på ruta ett, eller så har dom bara sjunkt ännu lägre.


Varför säger folk att dom har svårt för att lita på folk,
att det i princip inte finns någon att lita på.
Att man knappt kan öppna käften till sin bästa kompis om hemliga saker
för att det då är ute på byn i nästa andetag!
Men om det nu är så, varför säger ni det då till folk?
För att få uppmärksamhet,
för att ha någon att prata med ?
eller kanske av nån helt annan anledning.
Men jag har bara så himla svårt att fatta varför man säger hemliga saker
till någon som man överhuvudtaget inte litar på.
Om ni nu vet att det kommer komma ut och att det är så hemligt.
Varför ens då öppna käften till dessa skvallerbyttor?

Jag lever ett liv fullt av
gåtor
kärlek
hat och
svek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0