Men riktiga vänner bryr sig om varandra! 19/3

Du som mår så dålig. Gör nå åt de. Bete dig för helvete.
Lyckan kommer inte av sig själv, man får leta efter dig. Man får anstränga sig.
Beter man sig som ett as då finner man den aldrig.
Du mår dåligt jag vet. Men tänk efter, skulle ditt liv se ut såhär utan alkohol ?
Nej, det skulle det inte. Jag vet. Alkoholen är en drog, den förstör männiksors liv, ens eget och andras.
Du kan inte bara stå och klaga på hur dåligt du mår, hur dåligt du har det,
att alla dina kompisar försvinner och lämnar dig övergiven och ledsen.
För det är du själv som rår för det och ingen annan.
Du har sått ditt sista frö nu, och ställer du dig inte upp på egna ben NU
och slutar dricka dendär förbannade alkoholen så kommer döden ikapp dig. På ett eller annat sätt.
Då är det helt enkelt försent.
Och jag vet, denhär byn är ett helvete, folk är as. Men det är du också. Alla kan sluta med det, men det krävs vilja och styrka. Lyssna på dina vänner, hör på vad dom har att säga och följ deras råd. Du har fått så jävla många chanser i ditt liv. Du har sårat så många hjärtan så att mina fingrar räcker inte till att räkna upp dom.
Men såra ingen mer nu, det räcker!
Ta tag i ditt liv och sök efter lyckan. För den finns här någonstans i denna värld. Kanske inte i Älvsbyn, kanske inte i Sverige, men någonstans så finns den.



Jag skrev mitt förra inlägg om dig för att jag tycker så
och sen är det min Bästa Vän som du har sårat
och min tremänning som också är min vän och föredetta bästa vän!
Om inte du sen kan förstå varför jag tycker som jag gör, så okej.
Men riktiga vänner bryr sig om varandra och dom tillåter inte att deras vänner
blir behandlade hur som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0