bara 10 % av alla HIV positiva barn! 26/3

Skola idag igen.
Sitter nu och väntar på att min lektion ska börja.
Har Ulrika nu dom sista två lektionerna, jag och Elina jobbar om vad det är för skillnad mellan
sjukdomar i Sverige och i andra länder. Hur sjukvården är och så vidare !
Det är ganska intressant. Visste du förresten att det bara är 10 % av alla HIV positiva barn som får bromsmedicin.
Det är med andra ord inte mycket alls .. Tänk så himla många barn som dör av det för att dom inte har tillgång till medicinen eller av andra skäl !

Idag ska vi i alla fall till farmor och äta palt. Och jag som har ont i magen, jag är inte alls sugen på palt,
men när farmor bjuder så känns det ju som att man måste offra sig litegrann.

Shit vad jag är sugen på att festa ihelgen.
Det är sjukt, brukar ju inte vara det, brukar annars göra det för att andra vill och för att jag då
"ställer" upp för dom. Men nu är det jag själv som vill, hoppas bara att det blir så.
Måste väl prata lite mer med min karl och höra vad han tycker och kanske han också vill festa.
Vi pratade med Peder i måndags tror jag när vi var och hälsade på han. Och han var då också sugen,
inte så ovanligt kanske men :) Men han tyckte som oss, han ville inte heller ha nån as fest,
utan bara ha det roligt och så och ingen barkar fest!
men men, vi får se hur de blir ;>

Allting handlar inte om dig.
Det finns så många andra här
som kan vara skäl till saker och ting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0