De som jag trodde var skräp! 29/6

Om man ändå var smart och kunde förstå allting som man undrar över.
Att man kunde vara som Wallander, Beck och Gunvald i de stunder där man är osäker,
där man klurar och försöker lista ut hur det egentligen var. Men man är alldeles för osmart,
för det är oftast inte alls som man tänkt sig.
Man tror att man vet så jävla mycket om människor runt om sig,
dessa människor som finns runt en dag ut och dag in.
Men det gör man inte, de är bara ytan som man känner, allt de som finns där under,
ja de har man ingen jävla aning om...

De är nu i denhär tiden som jag verkligen ser vilka som var och är riktiga vänner,
vilka som jag kanske tvivlat på, de jag kanske tyckt har varit lite konstiga,
sånna människor som jag faktiskt bara trodde var skräp, helt ärligt!
De visade sig vara tvärt om, jag är nöjd med de jag har nu.
Visst, saker och ting ahde väl kunnat vara bättre, men jag trivs bra med mitt liv nu!
Och ja, jag har haft motgångar i mitt liv. Jävligt många motgångar och nej jag har inte alls mått bra.
Men tack vare min mamma och en underbar vän så tog jag mig upp på rätta banor igen.
Nu har jag kanske inte samma stöd som jag hade då. Men jag mår bra och jag trivs med min tillvaro.
Nu för tiden så längtar jag till nästan dag. Jag ser saker och ting från den ljusa sidan och ser det positiva som
kan komma att hända dagen efter!

Och lyckan som man sökt efter så länge, denhär underbara känslan av att vara kär,
ja den kom tillslut. När jag trodde att det var som mörkast, efter många olyckliga förälskelser så
dök han plötsligt upp, Min underbara älskling. Jag älskar han över allting annat och jag hoppas
att jag alltid kommer att göra det. Men jag kan inget garantera, för med allt folk omkring en
och så många människor som ljugit för en under mina år, så törs jag helt ärligt inte lita till 100% på någon.
Det har jag aldrig gjort och kommer nog aldrig att göra det heller.
Sen allt skitsnack som far omkring alla lögner alla olika versioner om saker och ting,
det gör ju inte förtroendet bättre. Det stärker ju inte sättet att lita på varann precis.
Och varför, varför i hela världen ska det finnas människor som inte gör något annat
än att försöka förstöra för andra och deras förhållanden. Snälla ni, låt dessa människor bara vara.
Tänk vad ni vill, men vinner ni något på att göra som ni gör? Får ni ut något av de ?
Jag tror knappast de!



Nu vet jag inte riktigt vad jag skrivit om eller om det är läsbart,
men jag fick i alla fall skriva av mina tankar litegrann och det är väl de som är meningen ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0