Ni behöver inte leva med de! 23/4

Åh vad jag önskar att ni kunde läsa min blogg.
Jag vet att ni inte gör det och att det egentligen inte är någon
idé att skriva här, men det känns ändå bra..
Jag blir så otroligt less er ibland, förut var ni precis som alla andra
när vi var kompisar, men de är inte alls samma sak nu!
Jag blir så jävla less när ni ska dag ut och dag in stå och försöka
få Jonte att köpa någonting, eller så ska ni ha han som chafför
eller så ska han supa med er.
Har ni någon gång ens tänkt tanken på att han lever tillsammans med
en människa eller att han inte har något jobb, de vill säga, får lika lite
som er i månaden ?
Jag tror inte de, när jag säger att han inte ska köpa någonting som jag tycker
är för dyrt, då är det så. Han kanske har råd precis på kronan, men då har
han inte ett öre kvar att leva för resten av månaden.
Och det är inte ni som bor och lever tillsammans med han.
Att göra de när han inte har nå pengar det är ingen lek...
När ni har provat göra de i några månader, då kan ni snacka igen
för då vet ni vad det innebär.
Ni fattar inte att vi försöker bilda någon sorts framtid tillsammans,
ni tror bara att livet går ut på att köra bil och festa och skita i vad alla andra
tycker och tänker.
Men om ni vill slippa se mig riktigt gud förbanand, så råder jag er
att lyssna lite mer på vad jag säger.
För det som handlar om Jonte, handlar oftast om mig också!
Men ni är nog försmå, ni kan nog inte fatta vad det innebär, inte
då du i alla fall.
För enligt dig så ska man ju "bara leka upp pengarna
och inte leva nå jävla familjeliv".
För det första, vi har inga barn så en familj vet jag väl inte om vi är.
Sen gör vi saker, vi sitter inte bara hemma hela tiden.
Okej, ibland gör vi de, men varför ska man ut på raggen och slösa pengar,
när man ändå  vet att det inte är en käft där ?
Meningslöst om du frågar mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0